Werk­wijze

De Buik Food Marketing Agency werkt vanuit de ambities van haar klanten. We willen met de klant vooruit. Hiervoor hebben wij de Food Marketing Scan ontwikkeld. Een eigen, beproefde aanpak, specifiek gericht op de wereld van food, beverages en hospitality.

Food Marketing Scan

De Food Marketing Scan omvat alle deelgebieden van marketing en sales, van ambities en doelgroep tot de dagelijkse uitvoering. We leggen nadruk op dat wat het verschil maakt: de boodschap (content), het bereik, inzet van de juiste kanalen en interactie met de doelgroep, online, offline of live tijdens events.

Quick Scan

De Buik Agency heeft een eigen methode ontwikkeld speciaal gericht op communicatie, marketing en sales voor de wereld van food, drinks en hospitality. Deze methode begint met de Food Marketing Scan. Speciaal voor online hebben we een quick scan ontwikkeld, die je hier kan invullen. Deze geeft meteen een eerste beeld hoe je organisatie ervoor staat als het aankomt op bijvoorbeeld doelgroep, keuze van kanalen en activaties. 

Content, activaties en kanalen op basis van data

Opvolgend aan de online quick scan werken wij de Food Marketing Scan samen met onze klant uit. In deze creatieve sessie checken wij de drie deelgebieden van Food Marketing: de ambities, het plan van aanpak en de uitvoering. Bij het plan van aanpak richten we ons op alles wat food marketing zo interessant en soms zo lastig maakt: zoals de keuze van kanalen, bepalen van persona, de juiste activaties en content. Vooraf checken we onder meer de missie, visie en doelgroep en hierna nemen we de uitvoering onder de loep. Centraal hierin staan onze kennis van de markt en de data uit onze bronnen en uit de eigen systemen van onze klant.

Snel aan de slag met food specialisten

Door onze aanpak wordt snel helder waar de uitdagingen van onze klant liggen. Ook kunnen we goed vaststellen wat prioriteit heeft. Zo bepalen we gezamenlijk het plan van aanpak en zorgen we ervoor dat onze klant dit zelf of met ons samen kan uitvoeren. Hiervoor zetten wij onze top food specialisten in, op projectmatige basis of voor een langere periode.

Omdat we data-gestuurd werken vinden we het logisch om te monitoren en geregeld te evalueren. Zo kunnen we bijtijds bijsturen en blijven leren.