De Rotterdamsche Oude maakt de lekkerste oude kaas van Nederland en de wereld, ja ze wonnen 2 x goud dit jaar, en wij helpen hen om bekendheid te creëren via social media. Met De Rotterdamsche Oude hebben we een vaste samenwerking, waarbij we verantwoordelijk zijn voor alle activiteiten rondom hun gloednieuwe Proefgenootschap, de social media kanalen, de nieuwsbrief, de optimalisatie van de webshop en andere toffe activaties om het merk te laden. Vandaag lichten we een van die activiteiten uit: social media beheer. Een dienst die valt onder contentcreatie, een van onze diensten die gericht is op het bereiken van de doelgroep met de juiste boodschap en kanalen.

Online marketing is belangrijker dan ooit en een groot deel van jouw doelgroep bereik je gemakkelijk via social media kanalen. Benieuwd hoe je de kanalen opzet, vind je het lastig om gestructureerd te plaatsen of weet je niet wat je moet plaatsen? Wil je weten hoe je de sales via social media verhoogt of vind je het fijn om content creatie uit handen te geven? Neem dan contact op via de onderstaande button.

Projectomschrijving

Voor De Rotterdamsche Oude hebben we een content plan opgesteld, waarin een social media strategie, soorten content en storylines zijn uitgedacht en uitgewerkt om het merk zo goed mogelijk uit te dragen op de kanalen. Voor De Rotterdamsche Oude maken we gebruik van drie storylines. Deze storylines zijn eigenlijk drie thema’s voor intern gebruik die zorgen voor overzicht en houvast. Deze drie storylines werken we uit in een kalender op een Trello bord, zodat het duidelijk is welke dag van de week content uit een betreffende storyline wordt geplaatst. Daarnaast maken we gebruik van een Trello bord en Studio voor makers. Dat is een tool van Facebook die het overzichtelijk maakt om op Facebook en Instagram content in te plannen.

Marketingtip

Werk met storylines! Ze bepalen de richting van jouw content en dienen (intern) als leidraad. Ze zorgen voor houvast bij het creëren van content die sterk verbonden is met je merk. Meer weten? Neem dan hier contact op.

Resultaten

De afgelopen periode heeft De Rotterdamsche Oude er een nieuw account bijgekregen. Op Instagram is al veel leuke content gedeeld die past binnen de drie storylines. De Rotterdamsche Oude is daardoor beter zichtbaar en er ontstaat  interactie tussen de volgers en het merk. Er staan nog veel nieuwe uitdagingen te wachten, zoals het opzetten van Instagram shopping en het voeren van Instagram ad campagnes. De komende tijd zetten wij ons in om de social media kanalen van De Rotterdamsche Oude te laten groeien!