Een podcast, wat kan het je opleveren? Een podcast is audio content, met andere woorden je luistert ernaar. Zie het als een soort radioprogramma dat je op elk moment en overal kunt beluisteren. Dat is ook het grote voordeel van een podcast. Men kan het in de eigen tijd luisteren en zit niet vast aan een bepaalde tijd van uitzending. Met podcasts kan je je doelgroep informeren door nieuws over te brengen, inspireren door interviews en verhalen te delen en amuseren door leuke verhalen te vertellen. Sterke en authentieke verhalen zorgen voor binding met je doelgroep. Een podcast zorgt dus voor relevante content om je doelgroep te bereiken en te betrekken bij je merk.
In 2020 zijn we voor de Buik de podcastserie de Buik Live gestart. Deze laat ondernemers en professionals in de foodservice aan het woord. Onder meer over “ondernemen in de wereld van eten en drinken tijdens de coronacrisis”. Het doel van de podcast is om te laten zien wat er gebeurt in de wereld waar wij zo nauw mee verbonden zijn. We spreken met professionals, onder leiding van deBuik oprichter Gijsbregt Brouwer, over hun business, voor, tijdens en na corona. De gasten zijn variërend van restauranteigenaren tot commercieel directeur bij een horecagroothandel, evenementcateraar tot marketingmanagers bij grote food brands en van CEO van een ghostkitchen startup tot voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland. De variatie in gasten levert veel inzicht in de branche, dat zijn verhalen die informeren, amuseren en vooral inspireren. Er wordt met een open vizier gesproken over de afgelopen tijd en wat de toekomst voor kansen biedt.
Ondanks het feit dat podcasts voor veel marketeers nieuw zijn, hoeft een podcast maken niet moeilijk te zijn. Het is belangrijk dat je denkt zoals je altijd denkt als je content inzet: past dit bij mijn doelgroep? Past dit binnen mijn format? Ga ik hiermee mijn communicatiedoel behalen? Het is daarom ook belangrijk om gasten te vinden die expertise of verhaal hebben die ze willen delen en die relevant is voor je doelgroep.
Wij kunnen je hierbij ondersteunen door een format te ontwikkelen op basis van je briefing en door te helpen met de uitvoering, bijvoorbeeld door relevante gasten te vinden en onze podcastexpertise met je te delen. We kunnen ook de volledige productie overnemen. Van het zoeken van relevante gasten, tot het opnemen en de nabewerking van de podcast. Ook de distributie en het bereik van de podcast kunnen wij voor je uit handen nemen. En wil je een keer gast zijn in onze podcast, dan kan dat ook, laat het ons weten, dan doen we je een voorstel.
.


Podcasts maken is een van onze diensten die valt onder contentproductie. Wil je ook samen met de Buik Agency in gesprek en je doelgroep informeren, inspireren of amuseren door middel van een podcast? Neem dan vrijblijvend contact op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Marketingtip
Wil je mensen raken? Mik dan op de oren en zet audiocontent in. Dit type content komt namelijk echt binnen. Een podcast met een sterk en authentiek verhaal zorgt voor binding met je doelgroep. Er zijn verschillende mogelijkheden met podcasts. Meer weten? Neem dan hier contact op.