In gesprek met onze New Business Manager:Wie is onze nieuwe collega Cas Teensma? Van biertjes serveren aan de plas tot truien verkopen in heel het land en het ontwikkelen van activaties voor A-merken, Cas praat ons bij. En natuurlijk: wat eet hij zelf graag?

Sinds begin oktober werkt Cas bij de Buik Food Marketing Agency. Nou ja, eigenlijk was hij er al iets eerder. Tijdens Gastvrij Rotterdam in september stond hij bij ons in de stand en kreeg hij zijn vuurdoop. De Rotterdammer is bij de Buik Agency verantwoordelijk voor onze (nieuwe) klanten en heeft met de meesten van jullie wel contact. Daarom stellen we hem hieronder kort voor. En omdat het zo’n leuke vent is natuurlijk. 

Cas, waar kennen de meeste mensen jou van?

“Dat hangt er een beetje vanaf, natuurlijk. Maar veel Rotterdammers kennen me nog steeds van mijn tijd bij de Tuin van de Vier Windstreken. Daar werkte ik tijdens mijn studie en op die plek kwam iedereen, vooral op het terras in de zomer aan de Kralingse Plas. Vervolgens heb ik bij City Racing veel mensen leren kennen van de grote nationale en internationale A-merken. Daar deden we toffe dingen met bijvoorbeeld Bavaria. Ik deed daar de partnerships. De laatste paar jaar had ik een eigen communicatiebureau en een kledingmerk: 9 Lemons ook gevestigd in Rotterdam. Onze truien met bedrukking (Trut / Vlerk) gingen de hele wereld over.”

Wat is jouw achtergrond in marketing en communicatie?

“Bij City Racing was ik verantwoordelijk voor de partnerships en die waren altijd gebaseerd op de marketingdoelstellingen van onze partners. Dat betrof grote A-merken, waar we echt toffe activaties mee deden, eigenlijk altijd gericht op content creatie. Voor mijn eigen kledingmerk heb ik juist geleerd om slim met kleine budgetten te werken en hebben we veel met ambassadeurs en influencers gewerkt.”

Wat trekt jou in de Buik Food Marketing Agency?

“Ik ben dol op eten en drinken, dat zie je terug in mijn werkervaring, bij de Tuin en de partners bij City Racing. Het is een branche die nooit stil staat en waar op dit moment heel veel gebeurt. Ik heb zin om daar mijn steentje aan bij te gaan dragen.”

De vraag die je wist dat die zou komen: wat eet je zelf graag?

“Thuis kook ik graag Italiaans en als ik tijd heb maak ik graag rendang. Ik woon nu achter het station in Rotterdam en daar zit Le Nord, daar plof ik graag even neer voor een wijntje en de informele sfeer. Mijn meest bijzondere eetervaring ooit was bij La Colombe in Kaapstad. Dat kan ik echt iedereen aanraden. Maar soms hoef je niet zo ver weg hoor. Zo ben ik dol op Vlieland. Van fine dining bij Het Armhuis of Restaurant Zuiver tot een vers suikerbrood van Bakkerij Westers bij de tent, het liefst in een warm ochtend zonnetje.”

Wat is jouw tip voor bedrijven in de wereld van eten, drinken en gastvrijheid?

“Focus, focus en focus. Bepaal eerste de juiste doelgroep en creëer een bijpassend verhaal. Dat verhaal moet kloppen en echt zijn. Dan pas komen de kanalen om het verhaal te vertellen.”

Cas, bedankt!