Na het afgelopen jaar druk bezig te zijn geweest achter de schermen, was het in september eindelijk zo ver. Tijdens Gastvrij Rotterdam 2019 was de soft-launch van de Buik Food Marketing Agency. 

In onze stand lieten we aan bedrijven in de wereld van eten, drinken en gastvrijheid zien wat de Buik Food Marketing Agency voor hen kan betekenen. Tijdens de grootste horecabeurs van regio Rotterdam hadden bedrijven voor het eerst de mogelijkheid om de Food Marketing Scan uit te voeren. De Food Marketing Scan is een beproefde en gestructureerde aanpak om de effectiviteit van de marketing van (potentiële) klanten te testen. Deze scan is speciaal voor de branche ontwikkeld door de Buik Food Marketing Agency en door de uitkomsten kan gericht de marketing en sales in kaart worden gebracht en verbeterd. Na het uitvoeren van de scan hadden (potentiële) klanten de mogelijkheid om aan het Rad van Fortuin te draaien, waarbij mooie prijzen te winnen waren zoals een foodtrendtour door de stad of een rondleiding voor vier personen in het Bavaria Brouwerijcafé. 

Naast onze eigen stand mocht de Buik Food Marketing Agency ook direct voor twee klanten aan de slag tijdens Gastvrij Rotterdam. Voor Zegro – de groothandel voor horeca en grootverbruiker in regio Rotterdam – organiseerden wij een masterclass voor studenten van de horecascholen in Rotterdam. Voor de studenten was dit de eerste keer dat zij in aanraking kwamen met een horecabeurs. Tijdens Gastvrij Rotterdam regelden wij voor de studenten bij verschillende stands diverse workshops. 

Ook voor Licor 43 gingen de Buik Agency aan de slag. Na de werving van deelnemers vooraf door de Buik, hosten wij in het Cocktails & Beans Paviljoen op Gastvrij Rotterdam de Nederlandse finale van de Licor 43 en Coffee – Bartender & Barista Challenge. Hierbij nam de Buik Agency de organisatie op zich, van de ingrediënten tot de presentatie en van de verzorging tot de jurering.