Wij worden blij van kaas. Een blokje bij de vrijdagmiddagborrel, een plakje op brood tijdens de lunch of geraspt over de pasta tijdens het diner, het maakt eigenlijk niet uit in welke vorm we het eten. Als echte kaasliefhebbers heeft het er ook mede toe geleid dat we tijdens de horecabeurs Gastvrij Rotterdam in contact zijn gekomen met De Rotterdamsche Oude. En je snap het wel, de klik was er meteen.

Herkomst De Rotterdamsche Oude
Het begon in het jaar 1990 toen Feyenoord een thuiswedstrijd speelde. In De Kuip zat een groepje Rotterdamse zakenmannen te genieten van hun moment: de plek, het gezelschap, het uitzicht, het spel, hun stad. Alles leek door en door Rotterdams. Tot er kaas werd geserveerd. Er was nog geen Rotterdamse kaas. Daar was het eureka-moment. Het idee voor een Rotterdams kaasmerk was geboren. De Rotterdamsche groothandel werd opgericht en het etiket werd ontworpen in de kleuren van de stad. Na ruim tien jaar werd de unieke receptuur van de uitzonderlijk smeuïge oude kaas ontwikkeld. De naam van het kaasmerk: De Rotterdamsche Oude.

Content strategie
Zoals bij iedere case, zijn we gestart met onze Food Marketing Scan om te peilen waar het bedrijf stond en waar behoefte aan was. De Food Marketing Scan richt zich op communicatie, marketing en sales en geeft meteen een beeld van hoe je organisatie er op deze verschillende gebieden voorstaat. Bij De Rotterdamsche Oude kwam naar voren dat er de wens was voor een doordachte content strategie. Vanaf begin 2020 hebben we nauw samengewerkt met De Rotterdamsche Oude om deze strategie op te zetten en vervolgens door te voeren in een overzichtelijk content plan voor intern gebruik met bijbehorende content planning. Van het herdefiniëren van de doelgroep tot het opstellen van storylines en het opzetten van verschillende activaties om de doelgroep bij het merk te betrekken. Het hele proces hebben we samen stap voor stap doorlopen.

De Rotterdamsche Oude Proef Genootschap
Een van de activaties is ‘De Rotterdamsche Oude Proef Genootschap’. Het genootschap bestaat uit verschillende experts, ondernemers, chefs, en mensen met culinaire skills die een jaar lang het ambassadeursschap van De Rotterdamsche Oude krijgen toegewezen. Een jaar lang de lekkerste kazen proeven en daarover hun mening geven, deelnemen aan verschillende activiteiten met mede-genootschapsleden, netwerk uitbreiden, culinaire skills ontwikkelen en het ontvangen van verschillende kaaspakketten zijn slechts een greep uit de aspecten van De Rotterdamsche Oude Proef Genootschap. De Rotterdamsche Oude Proef Genootschap is opgericht om naast de receptuur en het vakmanschap van de kaas ook de Rotterdamse eetcultuur te bewaken.

Contentproductie en content planning
“Wat moet ik er dan opzetten?”, “Daar heb ik geen tijd voor” of “Waarom zouden mensen ons willen volgen?” Dit zijn slechts een greep uit de reacties die ondernemers geven wanneer gevraagd wordt waarom ze hun social media kanalen niet consistent en consequent inzetten. Elk bedrijf heeft een uniek verhaal dat wij samen naar boven halen, vastleggen en kunnen vertalen naar online uitingen en activaties. Wij bewijzen graag dat organisaties zich kunnen onderscheiden door het plaatsen van doordachte content.

Wil jij ook je unieke verhaal online en offline meer naar voren laten komen en daarmee je merk laden? Heb jij interesse in een doordachte contentproductie en/of een gedegen content planning? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.