In onze rubriek ‘de Buik Foodservice Faces’ geven we je de mogelijkheid om een professional uit de food te leren kennen en te horen over zijn of haar specifieke expertise. Deze maand is het Cindy Groenestein, eigenaar van SurpriSeat.

Cindy woont in het centrum van Rotterdam, houdt van lekker eten en bokst graag. Ze is erg actief en maakt graag leuke uitstapjes door het land. Ze gaat graag weekendjes weg om steden te ontdekken.

Wat zijn je belangrijkste carrière of ontwikkelstappen geweest?

Ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik SurpriSeat opgericht. Inspelend op de vele concepten en het aanbod online biedt dit concept niet alleen beleving door het verrassingseffect, maar ook gemak om zo niet meer te hoeven kiezen waar je wilt dineren. We selecteren de concepten en restaurants zorgvuldig en we werken alleen met echt toffe concepten.

Door de maatregelen tijdens de eerste corona lockdown is Bezorg Roulette ontstaan. Met Bezorg Roulette kan de consument thuis een verrassingsbezorging bestellen en zichzelf zo laten verrassen met gerechten van één van de aangesloten concepten.

Bezorg Roulette was een grote hit in de eerste lockdown waardoor we goed zichtbaar zijn gebleven. Tegelijk hebben we restaurants kunnen helpen én hebben we consumenten het SurpriSeat verrassingsgevoel kunnen blijven bieden. 

Tot slot ben ik nu ongeveer vijf jaar actief in de horeca met Rockit Academy. Met Rockit Academy geef ik trainingen aan onder andere De Beren op het gebied van gastvrijheid, upsell en leidinggeven. 

Wat is je favoriete restaurant en favoriete gerecht?

Ik ben zelf erg fan van verrassende plekken en concepten, zo laat ik me graag verrassen in restaurants met chefs menu’s en sharing dinners. Mijn lievelingsrestaurant in Rotterdam is Finca, waar de sfeer en de gerechtjes helemaal kloppen!

Welke marketingtip wil jij anderen meegeven?

Kansen pakken tijdens een veranderende markt! Ook al heb je jouw concept tot in de puntjes uitgedacht en lijkt alles te kloppen, houd je ogen open voor nieuwe ontwikkelingen en veranderende behoefte van gasten. 

Juist door snel (en goed) in te spelen op veranderingen maak jij het verschil en blijf je top-of-mind bij jouw doelgroep.