Een van de meest gevraagde diensten van de Buik Agency is onze food trendtour. Hierbij nemen wij onze klanten mee door de stad, langs ondernemers, chefs, concepten en buurtjes, op een manier waar iedereen wat van opsteekt. Bovenal: iedereen heeft het altijd enorm naar hun zin.

Zo hebben we de afgelopen jaren tours gedaan voor een groep van 40 internationale topchefs, voor de food-marketeers van Unilever, ondernemers uit het Westland en we hebben ook een keer leuke mix van onze geliefde klanten meegenomen op foodsafari.

Thema van onze food trendtour
Eten in de stad is populair, daar weten wij bij de Buik alles van. Dus foodtours door de stad zijn ook populair, maar die van ons zijn echt anders. Wij richten ons specifiek op de ambitie van onze klant. Dat betekent dat we vaak met een thema de stad in gaan. Bijvoorbeeld Gen Z en Gen Y (ook bekend als de millennials) en de verschillen tussen deze generaties en de bijpassende concepten in de horeca. Of we gaan op zoek naar nieuwe formules. Of we zoeken alles wat vegan is of juist de ontwikkelingen in fast casual.

We doen veel van onze tours in Rotterdam, maar zijn daar zeker niet aan gebonden. Eerder deden we ook tours in Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Keulen, Berlijn, Londen en New York City.

Interactie met ondernemers
Ook vinden we het belangrijk dat er interactie is. We praten met ondernemers, met chefs, met barista’s, met start-ups, met uitvinders van nieuwe concepten en cocktail shakers. Dat gebeurt altijd onder leiding van een ervaren gids en tourleider (bij grotere groepen zetten we er meerdere in). Die zorgt enerzijds voor duiding en een helder kader bij het thema en anderzijds voor de betrokkenheid in de groep en met de mensen waar we langs gaan.

Maatwerk voor onze klanten
De tours zijn altijd maatwerk. We bouwen ze op aan de hand van de criteria van onze klant. Een bedrijf dat een stad wil ontdekken om er nieuwe klanten te werven vraagt om een andere aanpak, dan een bedrijf dat zijn marketeers wil laten zien welke laatste hotspots er in de markt zijn. Voor ons is het essentieel om de tour niet alleen gezellig te maken, maar ook altijd van de juiste inhoud en ontmoeting te voorzien, zodat onze klant er precies uithaalt wat nodig is voor hun marketing, sales of communicatie.

Maar bovenal: het is leuk
Onze trendtours zijn pure ontwikkeling voor een team of voor de klanten van onze klanten, maar bovenal zijn ze leuk. Het is inhoud gecombineerd met fun. Het is leren en ontwikkelen, gecombineerd met het bouwen van relaties in het team of met de klanten van onze klant. Iedereen die onze tour doet heeft een grote glimlach op hun gezicht.

Wil jij ook letterlijk een kijkje in de keuken en alle trends van dichtbij meemaken? Neem contact met ons op.