Een podcast, wat is dat eigenlijk en wat kan het je opleveren? Podcasts bieden je als spreker de mogelijkheid om de diepte in te gaan. Je kunt luisteraars inspireren met je product, merk of passie. Daardoor bereik je enerzijds een groter publiek, maar nog belangrijker: bereik je geboeide luisteraars die 15 tot 30 minuten naar jouw verhaal willen luisteren. Je kunt ze inspireren, overtuigen én meenemen in jouw verhaal.

Ongeveer een jaar geleden zijn we gestart met het maken van onze eigen podcastserie: de Buik Live. Ondertussen hebben we duizenden luisteraars bereikt. De eerste vijf afleveringen van ‘de Buik Live’ zijn opgenomen tijdens Horecava, de grootste horecabeurs van Nederland. Op locatie werd er in onze stand een mini studio gebouwd en gingen we live. Hoewel we nu al een aantal maanden geen live podcasts meer kunnen opnemen, zijn we wel nog steeds volop bezig op een iets andere manier. Gijsbregt Brouwer, trendwatcher en oprichter van de Buik (Agency), bespreekt tweewekelijks in een coronaspecial podcastserie interessante onderwerpen met bekende gezichten uit de foodservicewereld. We schrijven er blogs over en delen die op onze website. De blogs kun je hier lezen.

Een podcast is een van onze diensten die valt onder contentcreatie. Deze diensten zijn gericht op het bereiken van de doelgroep met de juiste boodschap én via de juiste kanalen. Wil je ook samen met de Buik Agency in gesprek en hierdoor de duizenden luisteraars vertellen over jouw merk, product of bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Podcast met Rick Kempen en Daniëlle Leukel

Een van onze eerste podcasts begin 2020 was met Rick Kempen (bierambassadeur bij Bier & cO) en Daniëlle Leukel (brandmanager speciaal bieren bij Royal Swinkels Family Brewers). We bespraken het vraagstuk: wordt fris en zuur bier de zomertrend van 2020. Zij praatten ons bij over het herontdekken van fris-zure smaken, de terugkeer van beerpairing, de rinse smaak van het nieuwe bier van Rodenbach en het antwoord van de wijnindustrie op de speciaalbierrevolutie. 

Marketingtip

Zorg voor betrokkenheid bij jouw merk, product of dienst. Neem deel aan een podcast en inspireer en overtuig honderden luisteraars. Een podcastserie, 5 minuten aan het woord of in 30 minuten je verhaal doen? De mogelijkheden zijn eindeloos. Meer weten? Neem dan hier contact op.