Cases

 Onze klanten bevinden zich in de wereld van food, beverage en hospitality of willen daarin graag actief zijn. Wij werken voor grote merken die dichter tot hun klanten willen komen, voor het midden- en kleinbedrijf dat graag zijn marketing- en sales professionaliseert en voor start ups en scale ups die (nog) klein beginnen maar groot willen worden. 

Zo hebben we voor Unilever gewerkt om met de marketeers daadwerkelijk de horeca van de stad te ervaren: met de chefs in de keuken, met de ondernemers in de zaak en met de gasten eten en drinken.

Met RET werken we samen om hun loyalty programma OVMiles verder uit te bouwen: gericht op betere beloningen voor de leden en meer zichtbaarheid voor het programma. Deze samenwerking heeft tot duizenden verzilveringen van OVmiles geleid én tot duizenden nieuwe leden voor het programma.

 

Voor Zegro vertellen we verhalen over de Rotterdamse foodcultuur. Over jonge chefs, die de toekomst van deze cultuur belichamen. Verhalen voor op de Buik, voor in de eigen communicatie van Zegro en voor tijdens evenementen zoals de kookwedstrijd Next Gen Chef.

Social media, je kan er als onderneming al een tijdje niet meer omheen. Zo hebben we samen met De Rotterdamsche Oude aan de hand van verschillende interne storylines een doordachte content strategie opgesteld. Een van de activaties van De Rotterdamsche Oude is ‘De Rotterdamsche Oude Genootschap’ waarin verschillende experts, ondernemers en chefs een jaar ambassadeur van dit mooie kaasmerk zijn en waarvoor verschillende (proef) activiteiten worden georganiseerd.

 

 

Voor Upfield hebben we de allereerste online plant-based kooksessies georganiseerd. In deze kooksessies laten bekende Nederlandse chefs zien hoe je met de producten van Upfield smakelijke plant-based gerechten kan bereiden. Daarnaast worden de nodige tips en tricks gegeven die erg handig zijn voor andere chefs en thuiskoks om inspiratie op te doen.

Iedereen houdt van Ben & Jerry’s. Maar niet iedereen kent de bijzondere ijscreaties die Ben & Jerry’s verkoopt in hun enige Nederlandse Scoop Shop. Wij hebben drie foodies en drie food professionals aan het woord gelaten over hun favoriete ijscombi. Die inspiratie hebben we ingezet om Rotterdammers te activeren om hun eigen ijsfantasie op de loop te laten. Een actie met veel betrokken deelnemers en winnaars die hun eigen Ben & Jerry’s droom mochten afhalen in de scoop shop.

 

Big Green Egg is geen ‘gewone’ barbecue en de kamado wordt veel in de horecakeuken gebruikt. Voor het bedrijf uit De Lier vertellen we alles over de mogelijkheden van de “Egg”. We laten chefs vertellen wat hun evergreens zijn en hoe zij de mogelijkheden benutten. Handig voor andere chefs én voor thuiskoks.

De vraag was simpel: Licor43 wil zich associëren met goede barista’s en bartenders om haar merk te versterken. Wij bedachten de boodschap en zetten in op directe communicatie met ondernemers, bartenders en barista’s.

Voor hofleverancier Van der Burg & Bol, een van de grootste horecaslagers uit de Randstad, hebben we meerdere klantevenementen georganiseerd, zowel op locatie bij bijvoorbeeld een boerderij van Polderlam, als op horecabeurs Gastvrij Rotterdam als bij Big Green Egg met een BBQ-masterclass voor de chefs en ondernemers.

Wat is de juiste positionering van de aubergine bij chefs? Met een chefs panel hebben wij samen met Purple Pride gekeken naar de uitdagingen en kansen van ‘de koningin van de groenten’ en op basis hiervan bepalen we de marketing aanpak.